Slagelse Kommune
stod over for en proces med forbedring af planlægning, opfølgning og styring af
projekterne i kommunens projektportefølje. I den forbindelse blev Antura
kontaktet af enheden Borger og Udvikling, som hører direkte under kommunens
direktion. Kommunen var i første omgang interesseret i et cloud-baseret
projektsystem, som skulle være nemt at forstå og nemt at indføre i
organisationen. Det eksisterende projektledelsessystem, et modul i
SharePoint2010, var hverken brugervenligt eller tidsbesparende:
–Løsningen
fungerede faktisk kun som et oplagringssted for dokumenter. Vi brugte et
regneark til at få overblik over projektporteføljen. Til sidst blev det
tidskrævende at koordinere og indhente alle oplysninger, siger Tina
Larsen, chefkonsulent hos Slagelse Kommune.
Et
brugervenligt og effektivt projektværktøj
Kommunen havde
brug for et projektværktøj med en effektiv rapportfunktion og manglede også
funktioner til kommunikation og samarbejde. Efter en demonstration af værktøjet
og et møde med repræsentanter fra Antura i Slagelse faldt valget på Antura
Projects.
–Antura levede
op til vores forestillinger om en god svensk leverandør: grundig, omhyggelig og
fleksibel, konstaterer Tina Larsen.
Samarbejdet
mellem Slagelse Kommune og Antura har fungeret utrolig godt, både før
projektstart og under implementeringen. Efter en vellykket implementering i
foråret 2015 fik omkring 6.000 registrerede brugere adgang til Antura Projects.
Systemet etableres nu successivt i hele projektorganisationen.
–I starten
fokuserer vi på at arbejde med de grundlæggende funktioner i værktøjet, som
hjælper os med at spare tid og øge effektiviteten, og så vil vi udvide brugen i
fremtiden. Vi oplever Antura Projects som et enkelt og intuitivt system.
Værktøjet har en supportfunktion, men vi har endnu ikke haft brug for den, slutter Tina Larsen.