Play-Icon

Politik om beskyttelse af privatliv og persondata

Personligt identificerbare oplysninger - en aktiv, en tillid og et ansvar

Det er vigtigt for os hos Antura, at du føler dig tryg og har tillid til, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger - uanset om du er kunde, medarbejder, leverandør eller bruger af Antura. Antura støtter og respekterer internationale love og standarder for menneskerettigheder. Antura er specifikt forpligtet til at overholde databeskyttelseslovgivningen og relevante regulativer, der gælder i Danmark.

Denne politik beskriver, hvordan Antura arbejder med personlige oplysninger og databeskyttelse og hvordan vi altid følger principperne:

  • At anmode om og behandle personlige data kun på lovlig grund, med lovlige formål og kun relevant information til formålet.

  • At aldrig opbevare personlige data længere end nødvendigt for kundeservice, kundekontakter eller effektiv levering af Anturas produkter og tjenester. Derefter slette dem.

  • At være åben om, hvilke personlige data der er gemt, og til hvilket formål de blev gemt.

  • At rette og opdatere personlige oplysninger, der er ukorrekte, og slette personlige data, hvis det anmodes af den registrerede person.

Hvis du er kunde hos Antura 

Antura gemmer personlige oplysninger om de enkeltpersoner, der er udpeget af den juridiske kontrahent (dvs. Anturas kunde) til at være en kontaktperson med Antura. Du kan enten være en udpeget kontaktperson i forhold til kontraktlige og kommercielle spørgsmål, en systemadministrator, en systemejer eller på anden måde have et mere dedikeret ansvar i forbindelse med Anturas produkter og tjenester. For at Antura kan komme i kontakt med dig og tilbyde dig den bedst mulige og effektive service, gemmer vi dine grundlæggende kontaktoplysninger, herunder navn, rolle, e-mail-adresse og telefonnummer. Uden at indsamle, gemme eller håndtere unødvendige oplysninger eller personlige oplysninger bruger vi lejlighedsvis dine personlige oplysninger i udsendelser, udvælgelser og enklere kundeserviceanalyser.

Hvis du ikke længere har kontakt med Antura i din virksomhedsrolle, men din organisation stadig er kunde hos Antura, fortsætter vi normalt med at gemme dine kontaktoplysninger. Hvis du er gemt i nogen af vores systemer, vil du modtage regelmæssig information via e-mail fra os. Du får altid mulighed for at blive permanent slettet fra vores systemer. I så fald skal du klikke HER for at få adgang til formularen til sletning af personlige oplysninger.

Hvis din organisation ikke længere er kunde hos os, vil dine personlige oplysninger blive slettet senest efter 10 år.

Hvis du er bruger af Antura  

Hvis du er en bruger af Antura i din rolle eller opgave, betyder det, at din arbejdsgiver eller klient har købt Antura som en service eller et produkt. Det betyder også, at det er din arbejdsgiver eller entreprenør, der er såkaldt databehandlingsansvarlig, og du skal kontakte disse repræsentanter, når du har spørgsmål om, hvordan dine personlige oplysninger behandles i Antura, som bruges inden for din organisation. Antura har generelt ingen kommentarer eller kendskab til, hvilke oplysninger vores kunder gemmer i Antura eller hvor længe oplysningerne opbevares.

Antura som leverandør

Antura yder support- og konsulenttjenester, hvilket normalt betyder, at et par personer hos Antura har teknisk adgang til en specifik kundes Antura-miljø gennem en såkaldt "vedligeholdelseskonto", med det formål at kunne fejlfinde og være til hjælp for kunden. Da Antura har mulighed for at få adgang til disse miljøer, fungerer Antura som databehandler af personoplysninger.

Antura træffer passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger i overensstemmelse med branchestandarder for at sikre, at dine oplysninger beskyttes mod uautoriseret adgang. Kun en begrænset del af vores medarbejdere har adgang til de oplysninger om dig, der er gemt i vores kunders miljøer, og deres håndtering af oplysningerne er strengt reguleret. Adgangsrettigheder for Anturas personale til forskellige installationer og miljøer styres og reguleres omhyggeligt via en intern rutine.

Antura har en udpeget DPO (Data Protection Officer) og en CISO (Information Security Officer), der repræsenterer Antura inden for integritet. Hvis der skulle opstå en hændelse med personoplysninger, har Antura rutiner for rapportering og håndtering af sådan en hændelse.

Antura som et produkt eller en service

Antura giver den ansvarlige for behandling af personoplysninger mulighed for at levere standardindstillinger og funktioner indbygget i produktet. Når en bruger registreres i Antura, anmodes der om nogle personligt identificerbare oplysninger for at oprette en brugerkonto. Kun fornavn, efternavn og e-mail er påkrævet. Hvilke andre oplysninger der udfyldes, bestemmes af kunderne selv.

Data, der kun er aktuelle eller relevante i en bestemt periode, slettes automatisk som standard uden yderligere konfiguration. Der er også mulighed for at justere, hvor længe denne type data gemmes.

Adgangen til personoplysninger begrænses bedst ved hjælp af det indbyggede autorisationssystem i Antura. På den måde kan du sikre, at de rette personer har adgang til de rette personoplysninger. Derudover kræves det altid, at du er logget ind på Antura for at se eventuelle oplysninger, hvilket betyder, at personoplysninger aldrig er tilgængelige for et ubegrænset antal personer.

For at give persondataansvarlige de nødvendige værktøjer til at implementere passende sikkerhedsforanstaltninger er Antura udstyret med funktioner, der letter minimering af persondata, pseudonymisering og sletning af data. Dette kaldes sikkerhed ved design.

Antura vil aldrig bruge dine personoplysninger, der er gemt i Antura, til andre formål end at hjælpe og støtte dit arbejde eller entreprenør i hans eller hendes virksomhed i overensstemmelse med aftalen mellem parterne.

Hvis du er en potentiel køber af Anturas projektværktøj

Antura gemmer personoplysninger om de mennesker, vi møder til salgsmøder, messer, konferencer og andre møder med dig som potentiel køber af Anturas projektværktøj .

Personlige oplysninger til dette formål omfatter grundlæggende kontaktoplysninger om dig, herunder navn, rolle, e-mail-adresse og telefonnummer. Disse personoplysninger kan gemmes i op til 10 år, da salgscyklusserne i vores branche nogle gange kan være meget lange. Den juridiske basis for dette er interesseafvejning.

Formålet er, at du får så god og formålsbestemt service som muligt i dine kontakter med Antura, uden at nogen oplysninger eller personlige oplysninger indsamles, gemmes eller behandles unødvendigt. Du tilbydes altid muligheden for at blive permanent slettet fra vores systemer.

Hvis du er medarbejder, samarbejdspartner og leverandør til Antura

Hvis du har et igangværende eller tidligere forhold til Antura som medarbejder, entreprenør, samarbejdspartner eller leverandør, har vi gemt personlige oplysninger om dig. Formålet med opbevaringen er strengt forretningsrelateret, dvs. Antura har brug for at bruge personlige oplysninger til at betale lønninger, betale fakturaer, betale skatter og gebyrer, kontakte de rette repræsentanter osv. Dataene opbevares i højst 10 år efter afslutningen af ansættelsen, opgaven eller partnerskabet. Derefter slettes dine personlige oplysninger fra vores systemer, men kan selvfølgelig registreres igen, hvis vi mødes under nye omstændigheder.

Politik for cookies

En cookie er en lille tekstfil, der sendes af en hjemmeside til din computer eller mobile enhed, hvor den lagres af din webbrowser. En cookie indeholder begrænsede ikke-personlige data, normalt en unik identifikator og navnet på hjemmesiden. Dette gør det muligt for en hjemmeside at genkende dig, når du bevæger dig rundt på hjemmesiden og/eller hver gang du vender tilbage.

Cookies bruges til en bred vifte af formål, såsom at holde dig logget ind, huske dine præferencer og indstillinger, analysere hvordan hjemmesiden bruges af dig, og levere tilpassede oplysninger til dig. Cookies kan blive serveret til dig af den hjemmeside, du besøger (en "førstepartscookie") eller af en anden organisation, der leverer tjenester til den hjemmeside, såsom et analysefirma (en "tredjepartscookie"). De vil enten blive gemt i løbet af dit besøg (en "sessioncookie") eller forblive på din enhed i en fast periode, der kan være måneder eller endda år, for at huske dig på tværs af flere browsing-sessioner (en "vedvarende cookie").

Antura bruger følgende cookie:

Prospect Eye (APSIS Lead) Cookie pe#

Udløber ≤ 179 dage

Formål med brug Cookien bruges af ProspectEye (nu en del af APSIS Lead) til at analysere, hvilke virksomheder der besøger hjemmesiden.

Administrer cookies

Du kan nemt vælge, hvordan cookies håndteres af din enhed via indstillingerne i din browser, herunder at afvise eller slette alle cookies. Bemærk, at hvis du vælger at afvise cookies, kan vores tjenester og hjemmeside muligvis ikke fungere korrekt, og visse tjenester vil ikke blive leveret. Hver browser er forskellig, så tjek "Hjælp"-menuen i din browser for at lære, hvordan du ændrer dine cookie-indstillinger.

Hvis du fortsætter med at browse ANTURAs hjemmeside uden at ændre dine indstillinger, antager vi, at du accepterer at modtage vores cookies.