Play-Icon

08-25-2023

Antura styrker brandet med en ny visuel identitet

Antura har lanceret en helt ny grafisk profil for både virksomheden og produktet. Den nye profil er designet til at give et ensartet udseende og opfattelse af Anturas brand, produkt, kerneværdier og vision.

Fokus har været på at opfriske Anturas visuelle udtryk for både virksomheden og produktet. Som grundlag for branding-arbejdet har Antura interviewet kunder, partnere og medarbejdere. Den nye grafiske profil er moderne og strømlinet med det formål at skabe et samlet indtryk af Antura. Sammen med lyse grundfarver skaber de lilla og lyserøde brandfarver et blødere udtryk, der indikerer fremskridt. Logoet er blevet opdateret med en ny form og farveskema for at forbedre synlighed og genkendelse, mens det nye symbol afspejler Anturas vision med fokus på formål. Sammen med lanceringen af den nye grafiske profil har Antura også lanceret en ny hjemmeside.

Produktet
I flere år har Antura arbejdet på at modernisere brugergrænsefladen for at forbedre brugeroplevelsen og opnå et mere appellerende design. Referencegrupper bestående af Anturas kunder har været involveret i processen for at sikre, at værktøjet lever op til deres høje forventninger på området. Som en del af den nye brugergrænseflade er Anturas nye grafiske profil blevet implementeret i hele systemet.

Produktnavnet Antura Projects bliver til Antura
Med lanceringen af den nye brugergrænseflade bliver det tidligere produktnavn "Antura Projects" erstattet af "Antura". Dette betyder, at både virksomheden og produktet nu deler det samme navn, hvilket forenkler kommunikationen med kunderne, da de fleste allerede har omtalt produktet som Antura.

Branding-arbejdet og udviklingen af Anturas nye hjemmeside er blevet udført i samarbejde med branding- og kommunikationsbureauet Wonderbrand. Den nye grafiske profil og Anturas nye brugergrænseflade er blevet præsenteret og lanceret på Anturas årlige kundeevent, Antura Day, den 3. maj på Nalen i Stockholm.

−Vi er meget stolte over at præsentere vores nye grafiske profil. Det nye design repræsenterer vores engagement i at forbedre kundeoplevelsen og styrke vores brandidentitet. Det vil også styrke Anturas position som en af de mest pålidelige og innovative aktører i branchen, siger Mattias Andersson, administrerende direktør for Antura.

Anturas nye grafiske profil er blevet implementeret i hele værktøjet, og det tidligere produktnavn Antura Projects er blevet ændret til Antura.